اسطوره شوید .اخذ مشکل ترین گواهینامه های بین المللی فناوری اطلاعات

همگی می دانیم که اخذ هر گواهینامه فناوری اطلاعات نیازمند تلاش مستمر ،کار زیاد و در بعضی از مواقع شانس زیاد برای قبولی در آزمون می باشد در پایان روز کارفرما ها چه می خواهند ؟

اسطوره شوید .اخذ مشکل ترین گواهینامه های بین المللی فناوری اطلاعات

همگی می دانیم که اخذ هر گواهینامه فناوری اطلاعات نیازمند تلاش مستمر ،کار زیاد و در بعضی از مواقع شانس زیاد برای قبولی در آزمون می باشد

در پایان روز کارفرما ها چه می خواهند ؟ آنها می خواهند دانشجویان از کار زیاد هراسی نداشته باشند که بتوانند یاد گیری خود را افزایش داده و شانس بیشتری داشته باشند

گواهینامه های فناوری اطلاعات به دو سطح اصلی تقسیم می شود :

سطح مقدماتی و سطح متخصص

همچنین می توان این گواهینامه ها را به دو گروه تقسیم نمود :

سخت ترین برای یادگیری

سخت ترین برای قبولی

لازم به ذکر است گروه بندی های فوق به عنوان فرصتی منحصر به فرد برای نخبگان قلمداد می شوند

نگاهی اجمالی بر هفت گواهینامه سرآمد فناوری اطلاعات :

این لیست شامل هفت گواهینامه فناوری اطلاعات می باشد

۷. Certified Wireless Network Expert ‪(CWNE)‬

آخرین رتبه روی فهرست سخت ترین گواهینامه برای گرفتن CWNE می باشد،نادرترین گواهینامه در زمینه شبکه های بیسیم CWNE می باشد به پیش نیازهای اخذ گواهینامه توجه کنید در گام نخست باید در آزمونهای ۴ گواهینامه از کمپانی CWNP قبول شوید سپس بر اساس برنامه های ارائه شده CWNE می بایست مستندات تجارب پیاده سازی شبکه های بیسیم سازمانی،سه پروژه اخیر انجام شده بی سیم،تاییده های حرفه ای و سایر گواهینامه های بین المللی شبکه را به کمپانیCWNP ارائه کنید و سپس در امتحان CWNE شرکت کنید.بر اساس آمار ارائه شده در سراسر دنیا فقط ۸۹ نفر توانسته اند مدرک مهندسی CWNE را دریافت کنند

Requirements: 4/5

Hard to Prepare: 1/5

Hard to Pass: 1/5

Summary: 2/5

به شماره ۶ لیست توجه کنید

۶.VMware Certified Design Expert ‪(VCDX)‬

اجازه دهید روی سایر گواهینامه های فناوری اطلاعات در لیست هفت گواهینامه سرآمد تمرکز کنیم.نرم افزار VMware مربوط به کمی سالهای قبل پس از شروعی خوب با گواهینامه VCP به عنوان یک هدف نهایی خاص برای تمامی دوستداران دنیای مجازی سازی ارائه گردید برای اخذ گواهینامه VCDX پس از گذراندن آموزش تخصصی باید در سه آزمون بین المللی مربوطه قبول شوید سپس باید برنامه VCDX خود را ارائه و از آن دفاع کنید شما بایستی پروژه تان را برای یکی از اعضاء Board Members ارائه کرده و به تعداد زیادی از سوالات در ارتباط با پروژه و سایر سرفصلهای مورد نظر را پاسخ دهید لازم به ذکر است هیچگونه خرید تجهیزات برای آزمون فوق مورد نیاز نمی باشد قبول شدن در آزمون فوق نیازمند مقدار زیادی یادگیری و تجارب کاری می باشد. بر اساس آمار ارائه شده در سراسر دنیا کمتر از ۱۰۰ نفر توانسته اند مدرک  مجازی سازی VCDX را دریافت کنند

Requirements:3/5

Hard to Prepare:1/5

Hard to Pass:3/5

Summary: 2.‎3/5

۵.Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE) Storage Networking

اولین گواهینامه در لیست Cisco که در زمره امتحانات سخت قرار نگرفته اما مسیر دستیابی به پیچیده ای دارد CCIE Storage  Networking نام دارد

 برای ملحق شدن به CCIE Storage احتیاج به پیش نیازی نخواهد بود شما باید در دو آزمون بین المللی قبول شوید نخستین امتحان که (written) نام دارد و دسترسی شما را به رزرو Lab فراهم می کند در کل دنیا ۴ مکان برای برگزاری امتحان وجود دارد.در لابراتوار به تنهایی ۸ ساعت مصروف پیکربندی پیچیده با تجهیزات ذخیره سازی شبکه Cisco می گردد.بهای تجهیزات بالغ بر ده ها هزار دلار می باشد البته شما می توانید دسترسی از راه دور به تجهیزات فوق داشته باشید.برای نمونه اجاره یک هفته تجهیزات از شرکت ieMentor بالغ بر ۱۲۰۰$خواهد بود چند هفته برای ملحق شدن به CCIE احتیاج است؟

بر اساس آمار ارائه شده در سراسر دنیا ۲۰۰ نفر دارای گواهینامه (CCIE‏) Storage Networking وجود دارد.یکی از افراد دارای گواهینامه مذکور که با ما مصاحبه کرده است Rick Mur CCIE#21946 می باشد.

۴. Red Hat Certified Architect ‪(RHCA)‬

RHCA بالاترین گواهینامه بر پایه گواهینامه های Linux می باشد. شما نیاز به تهیه تجهیزات پیچیده نخواهید داشت چند ماشین مجازی سازی می تواند کافی باشد. برای ملحق شدن به RHCA در گام نخست باید امتحان مهندسی گواهینامه RHCA را بطور عملی پاس کنید سپس ۵ اممتحان Lab خواهید داشت که هرکدام بین ۲ تا ۸ ساعت طول خواهد کشید. بدون هزینه دوره ها و تدارک تجهیزات امتحان ها ۵۰۰۰$ هزینه خواهد داشت.

۳. Oracle Certified Master (OCM) DBA

مرتبه سوم در لیست برای ملحق شدن به اسطوره های فناوری اطلاعات مربوط به OCM می باشد ، اسطوره دنیای Data base ، اجازه دهید که موضوع را عمیق تر بررسی کنیم. برای ملحق شدن بهOCM  از نقطه صفر شما بایستی سه امتحان عادی برای OCM و OCP بدهید هزینه لازم برای فراگیری سه آموزش رسمی ۲۰۰۰$ تا ۳۰۰۰$ و در نهایت قبول شدن دوروز آزمون Lab عملی می باشد.

در این دو روز اکثر سر فصل ها بدون احتیاج به تجهیزات فیزیکی امکان پذیر است اما برای شروع آموزش سر فصل های FC و InfiniBand احتیاج به تجهیزات واقعی می باشد.البته قبول شدن در آزمون های تمام گواهینامه های OCM مشکل خواهد بود اما همیشه گواهینامه OCM DBA جزو بهترین بهترین ها خواهد بود.

۲. Microsoft Certified Architect (MCA) Microsoft SQL Server 2008

اجازه دهید سایر گواهینامه های افسانه IT را بررسی کنیم MCA از سیر منحصر به فرد SQL Server :

راه دستیابی به این گواهینامه آسان نخواهد بود. ابتدا شما باید به آسانی به سطح ارشد گواهینامه مایکروسافت ملحق شوید.به آسانی؟ نه !!! شما احتیاج به دو گواهینامه دیگر و ۵ سال تجربه مستند و همچنین شما بایستی دو امتحان اضافی Written و ۶ ساعت امتحان Lab قبول شوید.

سپس سخت ترین قسمت بعد از پذیرش ، ثبت نام و پرداخت ۷۵۰۰$ شما باید مستندات سوابق کاری و مطالعه طرح در سطوح بالا را فراهم کنید. در گام بعد شما بایستی چند ساعت مصاحبه حضوری با دیگر دارندگان مدرک MCA داشته باشید.

درکل دنیا ۶ نفر دارای مدرک MCA می باشند که هیچکدام از آنها از شرکت مایکروسافت نیستند. ما ی توانیم مسیرهای MCA دیگر و همچنین امتحانات سخت و فوق العاده مهم را پیدا کنیم.

۱ . Cisco Certified Architect ‪(CCAr)‬

بدون هیچ سؤالی شماره ۱ لیست CCAr می باشد. برای بعضی از مردم به دست آوردن CCIE و CCDE سخت ترین بخش زندگی شان خواهد بود. مردم پول ، خانواده ، سلامتی شان را برای به دست آوردن این گواهینامه از دست می دهند. سعی کنید دستیابی به سطوح دیگری را مد نظر قرار دهید.

CCAr در بالاترین سطح تمامی گواهینامه های فناوری اطلاعات قرار می گیرد. بیایید عمیق تر بررسی کنیم بدون تدارک تجهیزات شما باید CCDE داشته باشید و همچنین شما باید مستندات رزومه از تجارب حرفه ای کاری خود (۱۰ سال تجارب واقعی کاری ) ارائه داده و مبلغ ۳۷۵۰$ پرداخت نمایید.

بیایید خود امتحان را بررسی کنیم اگر تیم Cisco صلاحیت شما را تأیید نمایند شما باید مبلغ ۱۱۲۵۰$ برای شروع امتحان پرداخت کنید این امتحان به صورت با حضور دارندگان مدرک CCAr و مهندسین صاحب نظر برگزار می شود پس از طی کردن چندین ساعت و حل کردن مسائل فراواقعیتی شما می توانید به خودتان افتخار کنید. شما یک CCAr هستید.

پربازدیدترین ها

جدیدترین ها