دانشکده فضانوردی؛ زندگی شناور در فضا

زندگی در فضا چالش برانگیز است. معمولا چند روز طول می کشد که فضانوردان با فضای جدید زندگی شان که در آن همه چیز معلق است، آشنا شوند.

در این برنامه دانشکده فضانوردی سامانتا کریستوفرتی، اولین زن فضانورد ایتالیایی که بتازگی از سفر ۲۰۰ روزه اش در ایستگاه بین المللی فضایی باز گشته است، درباره زندگی در فضا می گوید: «زندگی و کار کردن در فضا می تواند چالش انگیز باشد چون اشیا در فضا معلق هستند و شما هم معلق هستید. که البته خیلی هم حس خوبی است، اما باید به این وضع عادت کنید.»

وی می افزاید: «در اوایل خیلی راحت جهت ها را گم می کردم، منظورم جهت بالا و پایین نیست: گاهی وقتی از یک بخش ایستگاه به بخش دیگر می آمدم چند لحظه طول می کشید تا بفهمم باید به کدام طرف بروم تا به مقصدم برسم. اما بعد تجربه ام بیشتر شد و معلق بودن و کنترل بدن در این وضعیت، در سه بعد برایم راحت تر شد. بطوریکه می توانستم با فشار مناسب روی دیوارها دقیقا همان جایی که می خواهم بروم.»

سامانتا کریستوفورتی

او در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی برای یک ماموریت فضایی شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. او در نیروی هوایی ایتالیا کاپیتان است و بیش از پانصد ساعت ساعت پرواز با شش مورد هواپیمای مختلف نظامی دارد. او در سال ۱۹۷۷ میلادی در میلان به دنیا آمده است. او مدت یک سال در ایالات متحده امریکا به تحصیل پرداخته و برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه فنی مونیخ در آلمان رفته است. کوهنوردی، غواصی و یوگا از ورزشهای مورد علاقه اوست. 

اطلاهات بیشتر :

 

پربازدیدترین ها

جدیدترین ها